MDWSC

خدمة العملاء


عزيزى العميل،،،،،،
عايز تركب عداد جديد ، عايز تستبدل عداد (مشرك ) أومعطل بعداد جديد، عايز تغير نوع نشاط عدادك التجارى ، عايز تتحاسب على إستهلاكك الفعلى ، الفاتورة فلوسها كتير

لو عايز تركب عداد جديد فى موعد غايته أسبوع :
1. توجه لاقرب مركز خدمة عملاء بمنطقك ومعك( صورة البطاقة – صورة عقد الملكية أو الايجار) وما يثبت انك داخل الحيز العمرانى
2. يتم سداد ثمن ملف مياه جديد ورسم معاينة
3. يقوم المختصين بالشركة بعمل مقايسة ومعاينة على الطبيعة
4. يقوم المشترك بسداد رسوم المقايسة من أجور وأدوات التوصيل والتأمين
5. يتم إدخال بيانات العميل بالحاسب الالى لمتابعة قراءة العداد وإصدار فواتير المياه

لو عايز تستبدل عداد مشرك أو معطل بعداد جديد
1. قم بالابلاغ عنه بأقرب مركز خدمة عملاء لك وستقوم الشركة بفخص العداد
2. يتم سداد جميع المستحقات السابقة على العداد المعطل إن وجدت
3. يتم سداد قيمة العداد الجديد
4. يقوم فريق من الشبكات والصيانة بالتركيب
5. يتم إخطار الحاسب الالى بمركز خدمة العملاء ببيانات العداد الجديد لمتابعة القراءة ورصد الفواتير




لو عايز تغير نوع نشاط عدادك التجارى
1. تقدم بطلب لاقرب مركز خدمة عملاء لك ومعك المستندات التى تثبت نوع النشاط .
2. يقوم فورا َ فريق معاينة من الشركة للفحص
3. يتم تغير النشاط بالحاسب الالى على النشاط الجديد

لو عايز تتحاسب على إستهلاكك الفعلى ومش عايز فاتورة فلوسها كتير

الخط الساخن125